Sunday, February 14, 2010

harimau




tibe2 je aku letak gambo rimau ni ek...sebenany aku ltk gambo menatang ni bab hari aku taep ni time chinese new year...so bile da tgk menatang ni otomatikny tau r ye taon ni taon pe. kebetulan plak aku lahir dlm taon menatang karnivor ni...tp aku x ler cm menatang ni k..panas baran, keras kepale 2 adat le org mude.sume orag2 mude ade sifat 2 ek. kalo x bnyk cket mst ade punye...sempena 2 aku ucapkan selamat tahun baru china bagi sesiape jua y menyambutnya...

bile tibe je perayaan ni aotomatik buah limau mast belambak2 kat pasaraya...ade y mahal ade y mura.cume tepuk dade tanye r ati 2 sama ade nk beli y murah k y mahal. bg y keje kt kompeni khususny kompeni chine, bekotak2 buah limau dpt kn..2 blom hamper lagi 2..lg 1 y mmg sume tgu2, org bekeje, dak skol n y sewaktu denganny
cuti panjang....wpon x bpe panjang. akn jem ler plaza tol org berduyun2 blek kg. pemandangan y same kelihat cm raye puasa bg umat islam kt negara malaysia y tercinta ini...tp dlm keghairahan org nk blek kg ni bile musim perayaan ni berdebak debuk brite sal xcident..xkire y gune jln higway k biase k,mst kt dade2 akhbar x berenti cite sal xcident..y paling sedih skali bile ia berakhir ngan tragik skali...xkire moto, kete, bas, lori hata org jalan kaki(pejalan kaki) pon xtelepas dari xcident ni...apepon berhati-hati di jalan raya....


tapi time2 cmni ler umah mak bapak kt kg peno. riuh rendah. ye r masing-masing blek kg. xkire r blek uma sendr k uma mentua (bg y da kawen) y sukeny anak2 ler...blek kg dpt kjumpe atok,nenek, tok wan,nyai, yai...

semoga perjalanan anda dirahmati dan diberkati dalm perjalanan pergi dan blek..gong xi fa chai dan salam 1 malaysia...

No comments: